VOIP

IP TABANLI SES ÇÖZÜMLERİ

Yeni nesil IP tabanlı ses çözümleri işletmelerin maliyetini düşürmektedir. İletişim ağları artık sadece veri iletişimi için kullanılmamakla birlikte; mevcut altyapı üzerine multimedya uygulamaları da geliştirilebilmektedir.

IP Telefonu Çözümleri

MayaNet, müşterilerine IP Telefon sistemlerinde proje, kurulum ve teknik destek şeklinde anahtar teslimi hizmetler vermektedir.

Her kullanıcı için Bilgisayar ve Telefon için ayrı ayrı hat kullanmak yerine tek bir kablo ile erişim sağladığımız IP Telefon Teknolojisi fiziksel santral port’undan bağımsız olarak kullanılabilen, faturalandırma, numara tahsisi ve iptali merkezi olarak yapılabilen, uzak noktalar arası iletişimde farklı bir yatırım gerektirmeyen ve internet ağı üzerinden basit tanımlamalar sayesinde gelecek için iletişimi kaliteli ve ucuz olmaya zorlayan ileri teknolojiye sahip hizmetlerdir.

IP telefonu mevcut ağlar üstünde ses iletimini sağlamak üzere, standart olarak internet / intranet üzerindeki hemen hemen tüm uygulamaların referans ve taşıyıcı olarak kullandığı İnternet Protokolu (IP) teknolojisini kullanır. IP Telefonu çözümleri, entegre bir iletişim altyapısının oluşumu ve IP üzerinden yüksek kalitede ses iletişimi sağlanabilmesi için veri, ses ve görüntünün ortak tek bir ağ üstünde olmasını gerektiriyor.

IP Telefonu çözümleri kuruluşların, bütünleşik ağların faydalarını verimlilik artışı, iş esnekliği ve azalan işletme maliyetleri olarak fark etmelerinde büyük katkı sağlıyor. IP Telefonu çözümlerinde büyük kampüslerden, şubelere, küçük ofislerden orta boy işletmelere kadar geniş bir yelpazedeki ihtiyaçları ölçekleyerek karşılayabileceğiniz IP tabanlı donanımlar seçmeniz mümkün.

Üreticiye ait bir telefon sistemi kurmak ve yapılandırmaktan çok daha kolaydır.

  • Web tabanlı yapılandırma arayüzü sebebiyle yönetimi daha kolaydır.
  • Telefon için ayrı kablolama ihtiyacını ortadan kaldırır.
  • Kullanıcıların telefonlarını ofis içinde her yerde kullanmalarını sağlar, tek yapmaları gereken telefonlarını en yakındaki Ethernet girişine takmaktır.
  • Herkes kendisine ait telefon numarasını kullanabilir.
  • Rahat dolaşım sağlar – SIP protokolünün özellikleri sayesinde dünyanın her yerine arama yönlendirilebilir.
  • İnternet sayesinde iletişim maliyeti önemli ölçüde azalır.
  • SIP standardı, üreticiye özgü pahalı telefonların kullanımını ortadan kaldırır.
  • Ölçeklendirilebilir.
  • Daha iyi raporlama yapılabilir.
  • Sistem durumu ve aramalar hakkında daha iyi fikir verir.
  • Kurulumu & konfigürasyonu özel telefon sisteminden çok daha kolaydır:
    Bilgisayar üzerinde çalışan bir yazılım programı, bilgisayarın gelişmiş işlem gücünden ve Windows’un kullanıcı arabirim & özelliklerinin avantajından faydalanabilir. Bilgisayarlardan ve Windows’tan anlayan herhangi biri PBX’i kurup ayarlarını yapabilir. Özel telefon sistemi genellikle, bu sistem üzerine özel olarak eğitilmiş bir kurulumcuyu gerektirir!
  • Web tabanlı konfigürasyon sebebiyle yönetimi daha kolaydır:
    VOIP telefon sistemi, telefon sisteminizi kolayca yönetmenize ve ayarlamanıza izin veren web tabanlı bir konfigürasyon arabirimine sahiptir. Özel telefon sistemleri genellikle kullanılması güç şekilde tasarlanmış arabirimlere sahiptir böylece sadece telefon sistem kurucuları onu verimli olarak kullanabilir.
  • Arama maliyetinin azalması:
    Bir VOIP hizmet sağlayıcısını kullanarak şehirlerarası ya da uluslararası aramalarınızda oldukça büyük miktarda tasarruf sağlayabilirsiniz. Ofisler/şubeler arasındaki telefon sistemlerini kolaylıkla birbirine bağlayın ve ücretsiz telefon görüşmeleri yapın.
  • Ayrı bir telefon kablolamasına ihtiyaç yok – bilgisayar ağını kullanın:
    İşletmede var olan yapısal kablolama kullanarak II.yatırım maliyetine gerek kalmadan bağlantı sağlamak mümkün olabilmektedir.
  • Satıcı bağımlılığı yok:
    Standart telefon kullanın: VOIP telefon sistemleri standarttır. Tüm modern VOIP telefon sistemleri protokol olarak SIP’i kullanır. Bunun anlamı hemen her tür SIP VOIP telefonu veya VOIP cihazını kullanabileceğinizdir. Buna karşılık, özel telefon sistemi, çoğunlukla ileri seviyedeki özellikleri kullanmak için özel telefonlar ve özelliklerin eklenmesi için özel modüller gerektirir.İşletmede veya kurumunuzda ihtiyaca ve kişilere yönelik özel telefonlar tahsis etmenize olanak sağlar.
  • Ölçeklendirilebilir:
    Özel telefon sistemleri, kolayca çok fazla genişleyebilir: Ek telefon hatları veya dahili numaralar eklemek genellikle pahalı bir donanım kalite yükselişini gerektirir. Bazı durumlarda tamamiyle yeni bir telefon sistemine ihtiyacınız olur. VOIP telefon sistemiyle böyle bir şey olmaz: standart bir bilgisayar çok sayıda telefon hatları ve dahili numaraları kolaylıkla idare eder – genişlemek için sadece şebekenize daha fazla telefon ekleyin!
  • Daha iyi müşteri hizmeti & verimlilik:
    Aramalar bilgisayar tabanlı olduğundan, sistem geliştiricilerin bu telefon sistemini ticari uygulamalara entegre etmeleri çok daha kolaydır. Mesela: Gelen bir arama, arayan müşterinin kayıtlarını otomatik olarak ekrana getirebilir. Bu müşteriye verilen hizmeti önemli ölçüde artırır ve her arayan için harcanılan zamanı azaltarak maliyeti düşürür. Dışarı yapılan aramalar, kullanıcının telefon numarası girme ihtiyacını ortadan kaldırarak direkt Outlook’dan yapılabilir.Gelen giden dataları loglamanıza ve saklamanıza olanak tanır.
  • Yazılım tabanlı Telefonların kullanımı daha kolaydır:
    Telefonlarda konferans konuşmaları yapabilme özelliklerine sahip ileri seviyedeki telefon sistemlerini kullanmak genellikle zordur. Yazılım tabanlı SIP telefonları ise öyle değildir – tüm özellikleri kullanımı kolay windows GUI üzerinden kolaylıkla kullanılır.
  • Daha fazla özellik standart olarak gelir:
    VOIP telefon sistemi yazılım tabanlı olduğundan, yazılım geliştirenlerin bu sistem için yeni özellikler geliştirmesi, eklemesi ve iyileştirmesi çok daha kolaydır. Bu sebeple çoğu VOIP telefon sistemi, otomatik sorumlu, sesli mesaj, arama sıralama ve fazlasının olduğu zengin özelliklerle birlikte gelir. Bu opsiyonlar özel telefon sistemlerinde genellikle çok pahalıdır.
  • Raporlama yoluyla daha iyi bir kontrol:
    VOIP ayarları gelen aramalar ve dışarıya yapılan aramalar ilgili bilgileri sunucunuz üzerindeki bir veritabanında depolar. Bu, arama maliyetleri ve arama trafiğiyle ilgili daha güçlü raporlar elde edilmesimi sağlar.
  • Kullanımdaki sistemin durumu ve telefon görüşmeleri hakkında daha iyi bir fikir verir:
    Özel sistemler, telefon sisteminizde neler olduğuna dair bir fikir edinmek için genellikle pahalı ‘sistem’ telefonları gerektirir. Hatta o zaman bile durum bilgisi en iyi şekilde gizlenmiştir. VOIP sistemleriyle hangi kullanıcıların telefon sistem durumunu grafik olarak web tarayıcısıyla görebileceğinizi siz tanımlıyabilirsiniz.
  • Kullanıcıların telefonlarını ofis içinde herhangi bir yere takabilmelerine imkan verir:
    Kullanıcılar sadece telefonlarını alıp en yakındaki eternet girişine takar ve kendi telefon numaralarını kullanırlar!
  • Kullanıcıların kolay dolaşımını sağlar:
    Aramalar, SIP protokol özeliklerinden dolayı dünya üzerindeki herhangi bir yere yönlendirilebilir. İhtiyaç doğrultusunda çalışanların kişisel bilgisayarlarına düşen ses kayıtlarının dışarıdan dinlenmesine olanak sağlar.Böylelikle çalışanlar dışarıda olsalar dahi kendilerine gelen mesajlara geri dönebilme imkanı işletmeye fayda ve kâr sağlayacaktır.

IP Pbx / VOIP Telefon sistemi Nasıl Çalışır:

Bir VOIP Telefon Sistemi / IP PBX sistemi, bir veya daha fazla SIP telefonu / VOIP telefonu, bir IP PBX sunucusu ve opsiyonel olarak ta bir VOIP Cihazı içerir. IP PBX sunucusu bir proxy sunucusuna benzer: SIP istemcileri yani yazılım ya da donanım tabanlı telefonlar, IP PBX sunucusuna kaydolur ve bu telefonlar arama yapmak istediklerinde IP PBX’in bağlantı kurmasını isterler. IP PBX’te tüm telefonların/kullanıcıların ve cevap veren SIP adreslerinin bir listesi vardır ve bu yüzden dahili arama ya da VOIP cihazı veya bir VOIP hizmet sağlayıcısı aracılığıyla harici arama yapabilir.